Link til forsiden på Viskvalitet.dk
Som følge af nye fælles spørgsmål fra d. 1.marts 2016 er den seneste tidsserie delt op fra dette tidspunkt. De forskellige perioder angiver de forskellige fælles spørgsmål der er stillet over tid. Vælg den periode du vil se:


  Alle uddannelser før 1. januar 2004
*Alle uddannelser fra 1. januar 2004 til 29/2 2016
*Alle uddannelser fra 1. marts 2016 og efter.

(Starten af 2016 indeholder nye og gamle spørgsmål, pga. skæringslinjen på nye spørgsmål fra d. 1. marts 2016. 1. kvt. 2016 er derfor delt op i to)



Kursisttilfredshed - Alle uddannelser fra 1. marts 2016 og efter

Se forklaring på forkortelser i tabellen

 
    Kursusudbytte Lærerens præstation Undervisningens form og indhold Uvægtet gns.på tværs  
  2. Kvartal 2018 7,8 8,6 8,3 8,2  
  1. Kvartal 2018 7,6 8,5 8,1 8,0  
  År 2018 7,7 8,5 8,2 8,0  
  4. Kvartal 2017 7,7 8,6 8,3 8,1  
  3. Kvartal 2017 7,8 8,6 8,3 8,1  
  2. Kvartal 2017 7,7 8,6 8,3 8,1  
  1. Kvartal 2017 7,6 8,4 8,1 8,0  
  År 2017 7,7 8,5 8,2 8,0  
  4. Kvartal 2016 7,6 8,5 8,1 8,0  
  3. Kvartal 2016 7,7 8,5 8,1 8,0  
  2. Kvartal 2016 7,6 8,4 8,1 8,0  
  1. Kvartal 2016 7,6 8,4 8,1 7,9  
  År 2016 7,6 8,4 8,1 8,0  

* Første kvartal 2016 er delt op i to visninger, idet nye fælles spørgsmål blev indført 1. marts 2016. 1. kvartal 2016 for gamle spørgsmål viser resultater fra perioden 1. januar - 29. februar, og 1. kvartal med nye spørgsmål viser resultater fra perioden 1. - 31. marts

Forkortelser i tabellen vedr. spørgsmål til alle uddannelser fra 1. marts 2016. Fordelt på kvalitetsdimensioner:

Undervisningens form og indhold

 Spm. 2:Det var klart og tydeligt, hvad vi skulle lære
 Spm. 3:Undervisningen var godt planlagt

Lærerens præstation

 Spm. 4:Læreren var god til at forklare
 Spm. 5:Læreren var god til at vise sammenhængen til det man laver på arbejde

Kursusudbytte

 Spm. 1:Jeg har lært det, der var formålet med kurset
 Spm. 6:Har dette kursus givet dig lyst til at lære mere?
 Spm. 7:Har dette kursus givet dig bedre mulighed for at finde et job? (Sp. stilles kun til ledige)
 Spm. 8:Er dette kursus brugbart for dig i dit nuværende job? (Sp. stilles kun til beskæftigede)
 Spm. 9:Har dette kursus betydet, at du bedre kan overtage nye opgaver på din arbejdsplads, hvis der er behov for det? (Sp. stilles kun til beskæftigede)

Kursisterne har vurderet de ovenstående spørgsmål på en skala fra 0 til 10. Hvor 10 er Meget enig / I høj grad og 0 er Meget uenig / nej.



Kursisttilfredshed - Alle uddannelser fra 1. januar 2004 til 29. februar 2016

Se forklaring på forkortelser i tabellen

    Spm. 1 Spm. 2 Spm. 3 Spm. 4 Spm. 5 Spm. 6 Spm. 7 Total  
  1. Kvartal 2016 4,3 3,4 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  År 2016 4,3 3,4 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2015 4,3 3,4 4,1 4,3 4,2 4,2 4,0 4,1  
  3. Kvartal 2015 4,3 3,3 4,1 4,3 4,2 4,2 4,0 4,1  
  2. Kvartal 2015 4,3 3,4 4,0 4,3 4,2 4,2 4,0 4,1  
  1. Kvartal 2015 4,3 3,4 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  År 2015 4,3 3,4 4,1 4,3 4,2 4,2 4,0 4,1  
  4. Kvartal 2014 4,3 3,3 4,0 4,3 4,2 4,2 4,0 4,0  
  3. Kvartal 2014 4,3 3,2 4,0 4,3 4,2 4,2 4,0 4,0  
  2. Kvartal 2014 4,3 3,3 4,0 4,3 4,2 4,2 4,0 4,0  
  1. Kvartal 2014 4,2 3,3 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  År 2014 4,3 3,3 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2013 4,3 3,3 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  3. Kvartal 2013 4,3 3,2 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  2. Kvartal 2013 4,3 3,2 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  1. Kvartal 2013 4,2 3,2 4,0 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  År 2013 4,3 3,2 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2012 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  3. Kvartal 2012 4,3 3,2 4,0 4,3 4,2 4,2 3,9 4,0  
  2. Kvartal 2012 4,3 3,2 4,0 4,3 4,2 4,2 4,0 4,0  
  1. Kvartal 2012 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  År 2012 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2011 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  3. Kvartal 2011 4,3 3,1 4,0 4,2 4,2 4,2 4,0 4,0  
  2. Kvartal 2011 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 4,0 4,0  
  1. Kvartal 2011 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  År 2011 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2010 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  3. Kvartal 2010 4,3 3,1 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  2. Kvartal 2010 4,2 3,1 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  1. Kvartal 2010 4,2 3,1 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  År 2010 4,2 3,1 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2009 4,3 3,2 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  3. Kvartal 2009 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  2. Kvartal 2009 4,2 3,2 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  1. Kvartal 2009 4,2 3,1 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  År 2009 4,3 3,1 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2008 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  3. Kvartal 2008 4,3 3,1 4,0 4,2 4,2 4,2 4,0 4,0  
  2. Kvartal 2008 4,3 3,2 4,0 4,2 4,2 4,2 4,0 4,0  
  1. Kvartal 2008 4,2 3,1 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 3,9  
  År 2008 4,2 3,1 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2007 4,2 3,1 3,9 4,2 4,1 4,1 3,9 3,9  
  3. Kvartal 2007 4,3 3,1 4,0 4,2 4,2 4,2 4,0 4,0  
  2. Kvartal 2007 4,3 3,2 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  1. Kvartal 2007 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,1 3,9 4,0  
  År 2007 4,2 3,2 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2006 4,2 3,3 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  3. Kvartal 2006 4,2 3,3 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  2. Kvartal 2006 4,3 3,3 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  1. Kvartal 2006 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,2 3,9 4,0  
  År 2006 4,2 3,3 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  4. Kvartal 2005 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,1 3,9 3,9  
  3. Kvartal 2005 4,2 3,2 3,9 4,2 4,2 4,2 3,9 4,0  
  2. Kvartal 2005 4,2 3,2 3,9 4,2 4,2 4,1 3,9 4,0  
  1. Kvartal 2005 4,2 3,2 3,9 4,1 4,1 4,1 3,8 3,9  
  År 2005 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,1 3,9 3,9  
  4. Kvartal 2004 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,1 3,8 3,9  
  3. Kvartal 2004 4,2 3,2 3,8 4,2 4,1 4,1 3,8 3,9  
  2. Kvartal 2004 4,2 3,2 3,9 4,2 4,1 4,1 3,8 3,9  
  1. Kvartal 2004 4,2 3,1 3,8 4,1 4,1 4,1 3,8 3,9  
  År 2004 4,2 3,2 3,8 4,1 4,1 4,1 3,8 3,9  

* Første kvartal 2016 er delt op i to visninger, idet nye fælles spørgsmål blev indført 1. marts 2016. 1. kvartal 2016 for gamle spørgsmål viser resultater fra perioden 1. januar - 29. februar, og 1. kvartal med nye spørgsmål viser resultater fra perioden 1. - 31. marts.

Forkortelser i tabellen vedr. spørgsmål til alle uddannelser fra 1. januar 2004 til og med 29. februar 2016:

 Spm. 1:det kursus, du netop har gennemført?
 Spm. 2:kendte du kursets formål, inden du startede?
 Spm. 3:har du lært det, der er kursets formål?
 Spm. 4:din egen indsats på kurset?
 Spm. 5:at læreren/lærerne har tilrettelagt undervisningen, så du har haft mulighed for at lære det, der er kursets formål?
 Spm. 6:kursets faglige niveau?
 Spm. 7:at det du har lært på kurset, kan anvendes i dit arbejde fremover?

Kursisterne har vurderet ovenstående spørgsmål på en skala fra 1 til 5. Hvor 5 er meget tilfreds og 1 er meget utilfreds.



Kursisttilfredshed - Alle uddannelser før 1. januar 2004

Se forklaring på forkortelser i tabellen

    Spm. 1 Spm. 2 Spm. 3 Spm. 4 Spm. 5 Spm. 6 Spm. 7 Spm. 8 Spm. 9 Total  
  4. Kvartal 2003 4,5 4,4 4,0 4,1 4,0 4,2 4,1 3,8 4,2 4,2  
  3. Kvartal 2003 4,6 4,4 4,1 4,1 4,0 4,2 4,1 3,8 4,2 4,2  
  2. Kvartal 2003 4,5 4,4 4,0 4,1 4,0 4,2 4,1 3,8 4,2 4,2  
  1. Kvartal 2003 4,6 4,5 4,1 4,2 4,0 4,2 4,1 3,8 4,3 4,2  
  År 2003 4,5 4,4 4,1 4,1 4,0 4,2 4,1 3,8 4,2 4,2  
  4. Kvartal 2002 4,5 4,4 4,0 4,1 4,0 4,2 4,1 3,8 4,2 4,2  
  3. Kvartal 2002 4,6 4,5 4,0 4,2 4,1 4,2 4,1 3,8 4,3 4,2  
  2. Kvartal 2002 4,6 4,5 4,0 4,2 4,0 4,2 4,1 3,8 4,3 4,2  
  1. Kvartal 2002 4,5 4,4 4,0 4,2 4,0 4,1 4,1 3,8 4,3 4,2  
  År 2002 4,6 4,5 4,0 4,2 4,0 4,2 4,1 3,8 4,3 4,2  
  4. Kvartal 2001 4,5 4,4 4,0 4,1 4,0 4,1 4,1 3,8 4,2 4,2  
  3. Kvartal 2001 4,6 4,5 4,1 4,2 4,0 4,2 4,1 3,8 4,2 4,2  
  2. Kvartal 2001 4,6 4,4 4,0 4,2 4,1 4,1 4,1 3,8 4,2 4,2  
  1. Kvartal 2001 4,5 4,4 4,0 4,1 4,0 4,1 4,1 3,8 4,2 4,2  
  År 2001 4,5 4,4 4,0 4,1 4,0 4,1 4,1 3,8 4,2 4,2  
  4. Kvartal 2000 4,5 4,4 4,0 4,1 4,0 4,1 4,1 3,7 4,2 4,2  
  3. Kvartal 2000 4,6 4,5 4,1 4,2 4,1 4,2 4,2 3,8 4,3 4,2  
  2. Kvartal 2000 4,6 4,5 4,0 4,2 4,1 4,2 4,2 3,8 4,3 4,2  
  1. Kvartal 2000 4,6 4,4 4,1 4,2 4,0 4,1 4,1 3,8 4,3 4,2  
  År 2000 4,6 4,4 4,0 4,2 4,1 4,1 4,1 3,8 4,2 4,2  

Forkortelser i tabellen vedr. spørgsmål til alle uddannelser før 1. januar 2004:

 Spm. 1:Lærerens viden og indsigt i fagområdet?
 Spm. 2:Lærerens evne til at lære fra sig?
 Spm. 3:Lokaleforholdene?
 Spm. 4:Undervisningsmaterialerne?
 Spm. 5:Maskiner og udstyr brugt i undervisningen (f.eks. PC, værktøj)?
 Spm. 6:Uddannelsens anvendelighed i forhold til dit job/dine jobplaner?
 Spm. 7:Uddannelsens faglige niveau
 Spm. 8:Uddannelsens længde set i forhold til det der skulle læres?
 Spm. 9:Hvor tilfreds er du med uddannelsen alt i alt?
Kursisterne har vurderet ovenstående spørgsmål på en skala fra 1 til 5. Hvor 5 er meget tilfreds og 1 er meget utilfreds.